2016-06-29

LM² - Lantmännens nya digitala satsning

Med LM² tar Lantmännen ytterligare ett stort steg in i det digitala lantbruket.

Ny digital satsning.

Projektet markerar startskottet på en långsiktig digital resa där omfattande satsningar på innovation och utveckling ska stärka det svenska lantbrukets konkurrenskraft.

LM2 är verktyget som ska förenkla och ge lantbrukaren bättre beslutsunderlag för ökad produktivitet och lönsamhet. Bland nyheterna märks särskilt tjänsten för finansiell spannmålshandel som blir ytterligare ett instrument för lantbrukaren i sin försäljningsstrategi och som för den intresserade lantbrukaren kommer att vara ett komplement till handel med fysisk spannmål. Verktyget är utvecklat för att vara enkelt att använda.

Samlad maskinöversikt

I första versionen av LM² lanseras också en maskinöversikt som ger lantbrukaren full överblick över sina egna maskiner och redskap med åtkomst till aktuella manualer, driftsinformation och instruktionsfilmer kopplade till respektive maskin.

Alla digitala tjänster i en portal

Lantmännen erbjuder redan idag ett flertal digitala tjänster såsom e-handel för foder och reservdelar och tillbehör, prisbevakning på spannmål, kassatjänst samt rådgivning för växtodlare. I det nya verktyget LM² samlas alla tjänster, såväl nya som befintliga, från både Lantmännen Lantbruk och Lantmännen Maskin under en inloggning. Verktyget anpassas för mobila enheter och användarvänligheten har stått i fokus under utvecklingen.

Lansering under hösten 2016

På Borgeby Fältdagar premiärvisas en demoversion av LM². Under senhösten 2016 planeras lansering av en första LM²-version.

Vi söker testpiloter

Är du intresserad av att bli testpilot och vara med under utvecklingsarbetet? Läs mer om projektet och anmäl ditt intresse på lantmannen.com/LM².

Dela:  
 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Kontakta oss
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng