2014-02-17

Stark efterfrågan på Fendt

Fokuserad satsning på servicekompetens har byggt upp ett förtroende hos kunderna och allt fler väljer Fendt.

Lantmännen började sälja Fendts traktorer i november 2005. Då låg marknadsandelen runt 1 %. Med fokuserad satsning på servicekompetens har kundernas förtroende ökat och nu väljer allt fler Fendt.

”Vi har under slutet av 2013 upplevt en starkt ökande efterfrågan, det är mycket glädjande”, säger Ingvar Andersson, Fendt Brand Marketing Manager på Lantmännen Maskin. ”Störst framgång har vi haft med stora traktorer och hos kunder som använder sin traktor många timmar per år.”

Fendt 724

I januari 2014 uppnådde Fendt sin högsta marknadsandel hittills på den svenska marknaden, med 6,4 procent räknat över den senaste 12-månadersperioden. Tonvikten ligger på stora traktorer och för modellerna Fendt 724 Vario SCR och uppåt är Fendt det mest registrerade fabrikatet.

Traktorer
Dela:  
 
Tipsa en vän
Din kommentar har skickats. Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng
Kontakta oss
Ditt meddelande har skickats Ett fel inträffade. Försök igen senare Stäng